Idolos – “Ahi Cab” (2020)

Nie znałem wcześniej projektu Idolos. I już się usprawiedliwiam, gdyż ich debiutancki materiał w formie zgrabnej EPKi (dwadzieścia dwie minuty grania) ukazał się w styczniu tego roku. Raz jeden wcześniej logo Idolos przemknęło mi przed oczyma oraz uszami i zaznaczyłem sobie (żeby nie zapomnieć), że trzeba się będzie zająć tym nowicjuszem. I po jakimś czasie się udało. Płyta wylądowała niedawno na moim stole.

Początkowo pomyślałem (przez nazwę), że projekt pochodzi z Hiszpanii. Do tego po odsłuchaniu dwuminutowego Prologu z deklamacją po hiszpańsku na pierwszym planie na myśl przyszło mi porównanie do raczej lirycznego hiszpańskiego duetu Kathaarsys, a zwłaszcza do ich płyty Rara Vez i utworu zamykającego ten album. Ten stan umysłu trwał u mnie jednak tylko chwilę. Kolejny utwór The Deeds Above to nie są już rurki z kremem i klawiszowe plumkanie. Niski, mocny growl, selektywny dźwięk gitar i miarowa perkusja dają solidnego kopniaka i powodują, że człowiek zaczyna strzyc uszami niczym zając na miedzy. Podobnie jak kolejny kawałek Summoners, The Deeds Above to nie demon prędkości, ale esencja czarciego pomiotu i zło poddane procesowi puryfikacji. To solidna dawka raczej spokojnego – jeśli chodzi o tempo – ale za to krystalicznie wręcz czystego w wydźwięku black metalu. Muszę przyznać, że brzmienie robi wrażenie, więc Anthrazit Records  należą się oklaski, a biorąc pod uwagę nowicjacki status Idolosa, owacje należą się tym bardziej. EPkę zamyka podobny w stylistyce utwór The Maiden and the Tree. I znów niski, doomowy wręcz growl, powolne, również doomowe tempo i ściana przesterowanych gitar – bezsprzecznie nie doomowa. I choć w ciągu tych sześciu minut tempo ulega niewielkim zmianom, jest to najcięższy i najwolniejszy utwór na płycie.

Projekt w podsumowaniu uważam za ciekawy, rozwojowy i z ogromnym potencjałem, co pokazuje utwór drugi oraz selektywna konstrukcja dwóch pozostałych. Idolos – czekam na ciąg dalszy!

 

Idolos na Bandcamp
Idolos w Encyklopedii Metalu

Ocena: 6,5/10

Tagi: , , , , , .